این مرکز در فروردین 1374فعالیت خودرا آغاز کرد .ودرسه رشته فرهنگی ،هنری وادبی مشغول بکار بود که بعداز چندسال درسال 1392مربی هنری انتقالی گرفت و از مرکز رفت و هم اکنون در رشته های فرهنگی و ادبی و خوشنویسی مشغول بکار میباشیم.

این مجموعه دارای 14406جلد کتاب و درفضای 1000متری و دارای دو سالن کودک و نوجوان و 4کلاس مجزا میباشد وبا وجود گذشت26سال قدمت هنوز سالن آمفی تئاتر ندارد.

 

خدمات مرکز:کارگاههای ادبی و خوشنویسی برای گروههای سنی کودک و نوجوان 7تا17سال دایر میباشد و کلیه فعالیتها ی فرهنگی  و مذهبی و علمی با کمک مربی مسئول و مربی فرهنگی اجرا میشود .همچنین تابستان بعلت ازدحام اعضا مربی کمکی نیز گرفته میشود.

اجرای فعالیتهای حقیقی و مجازی برگزار کارگاههای تخصصی و فعالیتهای فرهنگی ،هنری وادبی بصورت روزانه توسط مربیان اجرا میشود.

امکانات کارگاهی:متاسفانه مرکز فاقد سالن آمفی تئاتر میباشد .همچنین کارگاههای ادبی و هنری در کلاسهای مجزا برگزار میگردد .

روز و ساعات فعالیت:فعالیتها در روز های عادی ازساعت 7:30تا 13:30ولی بعلت وضعیت کرونابطور دورکاری واز ساعت 8تا13میباشد.روزهای زوج پسرها و روزهای فرد اعضا دختر در مرکز حضور داشتند.

پرسنل:مربی مسئول –مربی فرهنگی_ویک مربی ادبی و خوشنویسی و خدمات

شرایط عضویت:گروههای سنی 7تا17سال شهریه سالانه20000تومان  دوقطعه عکس

آدرس:گتوند ابتدای خ استقلال پارک لاله   تلفن:06136324211

مربی مسئول:مرضیه حسین زاده

اخبار مرکز:

 

  • 1399/12/29 - 20:29
  • تعداد بازدید: 5866
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری یازدهمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان صبا اهواز در فضای مجازی

یازدهمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان صبا مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کلان‌شهر اهواز به‌صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، یازدهمین نشست مجازی انجمن نویسندگان نوجوان صبا با موضوع نقد و بررسی آثار داستانی نوجوانان و با حضور عباس قدیر محسنی نویسنده کودک و نوجوان، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، کارشناس و مربیان واحد آفرینش‌های ادبی کانون استان و اعضای مراکز کانون شهرستان اهواز، در صفحه مجازی این انجمن تشکیل شد.

قدیر محسنی در این نشست گفت: نوجوانان باید بامطالعه و تمرین، وجه تمایز میان قالب‌های داستان، خاطره و گزارش را فراگرفته و توجه کنند که برای داستان شدن یک اثر ادبی عناصری مانند پیرنگ، گره‌افکنی، روابط علت و معلولی و ساختار نیاز است.

او با اشاره به این‌که بهتر است در قدم‌های اول داستان‌نویسی از خاطره‌های خود و اطرافیان بهره بگیریم، افزود: می‌توانیم متن یک خاطره را فراتر برده و با استفاده از تخیل به داستان برسانیم.

قدیر محسنی در بخش دیگری از سخنان خود به مبحث زبان در داستان پرداخت و بیان کرد: زبان در داستان نباید شاعرانه باشد بلکه به‌سادگی و با صراحت، شفافیت و روشنی حق مطلب را ادا کرده و از تشبیه و استعاره که حالت شاعرانگی به متن می‌دهند به دور باشد.

 او تأکید کرد: استفاده از زبان عامیانه فقط در گفت‌وگوها جایز است و زبان داستان نباید محاوره و شکسته باشد.

نویسنده‌ی کتاب "کرمالویی "، در ادامه، خصوصیات یک داستان مینیمال را برشمرد و توضیح داد: مینیمال شاخه‌ای از داستان کوتاه است که پایان‌بندی‌های کوبنده، متفاوت و غیرقابل ‌پیش‌بینی دارد.

وی در ادامه گفت: یک نویسنده‌ی تیزهوش باید ماجراها و اتفاقات را از منظری متفاوت ببیند و در واقع تفاوت نگاه و دوری از کلیشه برای نویسنده شدن بسیار مهم است.

این نویسنده و منتقد، در پاسخ پرسش یکی از اعضا به شرح نکاتی پیرامون چگونگی ایجاد طنز در داستان پرداخت و افزود: اصل، نوشتن داستان خوب است. بهره بردن از تضادها، بزرگنمایی در طرح و پیرنگ باعث ایجاد طنز می‌شود.

بر اساس این گزارش، فاطمه نصیری راسفندی، پرند علیدادی، ستایش سرکهکی و سوفیا رضایی، از جمله اعضای نوجوان کانون خوزستان بودند که به اشتراک‌گذاری و خوانش داستان‌های خویش در این نشست پرداختند.

این رویداد ادبی با سرپرستی فاطمه رشیدی و با نقد و بررسی کامل و دقیق آثار اعضا و معرفی منابع معتبر داستان‌نویسی توسط میهمان برنامه، به کار خود پایان داد.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت